U kent dat wel: volgens de zorgverzekeraar is uw klacht toch echt wel chronisch of kan uw fysiotherapeut toch gewoon even de codes aanpassen. En u krijgt toch alles vergoed…
Dagelijks horen zorgverleners, dat zorgverzekeraars vragen van hun verzekerden niet juist beantwoorden. Bij bepaalde zorgverzekeraars krijg je pas de juiste informatie of hulp als je herhaaldelijk aandringt of zelfs dreigt met een klacht.
De NZa is er voor consumenten, voor u dus. Maar op de website van de NZa wordt u met uw klacht meteen weer naar de zorgverzekeraar teruggestuurd. Dat werkt natuurlijk zo niet.
Wat doet de NZA dan ? De NZa is er om de consument te beschermen. Als voorbeelden wordt een verkeerde zorgnota of een (te) lange wachttijd genoemd, maar als er veel klachten over kleine misstanden zijn kan dat duiden op een structureel probleem. De NZa moet dan wel op de hoogte gebracht worden.
Laat u niet afschrikken en meld de NZa uw ervaringen. Via deze link krijgt u direct het meldingsformulier. U kunt ook anoniem uw klacht indienen.
Wilt u liever bellen ? Dat kan via 088-7708770 .